Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh rekuperačního ohříváku spaliny-vzduch
Procházka, Tomáš ; Baláš, Marek (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na tepelně-hydraulický výpočet rekuperačního ohříváku spaliny-vzduch. Konstrukčně se jedná o výměník se svazkem trubek v plášti. Práce je rozdělena na dvě části. První část seznamuje s nejčastějšími typy výměníků a jejich využití. Zároveň ob- sahuje popis základních metod a rovnic pro návrh výměníků. Druhá část je výpočet ohříváku pomocí softwaru EES. Celý výpočet je zkontrolován v programu HTRI Xchanger Suite. Na konci práce jsou dva datasheety s navrženými parametry pro řešení této úlohy jak s hladkými trubkami ve svazku, tak i s žebrovanými. Koncepce výměníku je zvolena podle TEMA Standards.
Kompatibilita vozidel při čelním střetu
Vašíček, Jiří ; Kovanda, Jan (oponent) ; Coufal, Tomáš (vedoucí práce)
Práce jako celek pojednává o kompatibilitě vozidel při čelním střetu. V první části je rozebrána kompatibilita z různých úhlů pohledu. Jsou zde uvedeny fyzikální procesy používané při mechanice čelního nárazu. Druhá část je zaměřena na řešení kompatibility vozidel při čelním nárazu pomocí crash analýzy řešené metodou konečných prvků. Jednak jsou zde popsány nárazy vozidel různých vozidlových tříd (malé automobily, nižší střední třída, Pick up/SUV) do pevné bariéry podle US NCAP. Dále je zde simulován čelní střet vozidel těchto vozidlových tříd. V závěru jsou ukázány možnosti využití dat z cash testů ke stanovení EES.
Srovnání vybraných silničních nehod se stávajícími nárazovými zkouškami
Rybková, Tereza ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje přehled základních sil působící na vozidlo, základní metody analýzy nehodových dějů a sběr dat použitých při analýze nehod, přehled základních biomechanických kritérií a limitů používaných při homologační zkoušce ochrany cestujících při čelním nárazu, používané nárazové zkoušky, homologační zkoušky a specifikace pro tyto zkoušky. Pozornost je zejména věnována nárazovým zkouškám Euro NCAP a homologačním zkouškám vozidel Škoda Octavia s cílem pokusit se je porovnat s vybranými nehodami z hlediska hloubky a charakteru deformace a vyhodnotit zjištěné porovnání.
ANALÝZA TUHOSTI PŘEDNÍ ČÁSTI VOZIDEL
Coufal, Tomáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kohút,, Pavol (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou tuhosti přední části moderních vozidel se zaměřením pro využití v oboru Soudního inženýrství při analýze dopravních nehod. Při analýze dopravní nehody se mimo jiné řeší vlastní střet vozidel, jehož nedílnou součástí je určení energetické ztráty vozidla při nárazu, respektive deformační energie vyjádřené ve formě EES (Energy Equivalent Speed). V případě známé tuhosti dané části vozidla je možné na základě hloubky deformace exaktně vypočíst deformační energii, resp. EES odpovídající danému poškození vozidla. V oboru Soudního inženýrství však hodnoty tuhostí jednotlivých částí vozidla nejsou známé, a proto jsou pro výpočet EES využívány alternativní metody, jejichž přehled je uveden v rešeršní části této dizertační práce. Současné metody stanovení EES však disponují jistými omezeními v použitelnosti, a proto byl v rámci řešení dizertační práce navržen výpočet EES pro přední část vozidla zpracovaný na základě dat z reálných nárazových zkoušek s využitím reálné tuhostní charakteristiky přední části vozidla. Přední část vozidla je rozdělena do jednotlivých oblastí, kde každou z těchto oblastí charakterizuje příslušná tuhostní charakteristika. Navržený výpočet EES lze tedy s výhodou použít i pro střety s částečným překrytím se zohledněním reálné tuhosti poškozené části vozidla, což dosavadní metody neumožňovaly. V rámci řešení dizertační práce byl dále zpracován výpočetní program deformační energie a EES pracující s jednotlivými tuhostními charakteristikami v daných oblastech, jehož vstupními parametry jsou uživatelem zadaná hloubka trvalé deformace přední části vozidla v jednotlivých oblastech, hmotnost vozidla, směr nárázové síly a koeficient tření na kontaktní ploše. Vzhledem k tomu, že tuhost vozidla je také jedním z kontrolních parametrů při řešení střetu v simulačním programu PC-Crash využívaném v soudně inženýrské praxi pro analýzu nehodového dějě, byl dále zpracován doplněk výpočetního programu, který na základě výše uvedených vstupních hodnot dále vypočte údaje pro řešení střetu v simulačním programu, konkrétně tuhost, koeficient restituce a deformaci vozidla uváděnou ve výstupním protokolu simulačního programu. Na základě těchto údajů má tedy znalec možnost vyřešit střet vozidel v simulačním programu takovým způsobem, aby co možná nejpřesněji odpovídal reálnému střetu vozidel.
Návrh spalinového výměníku pro využití kondenzačního tepla ze spalin
Čulík, Martin ; Burda,, Radim (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh spalinového výměníku pro využití kondenzačního tepla ze spalin. První část práce je spíše teoretická a je v ní představena hlavní problematika kondenzace a její charakteristika. Dále jsou uvedeny potřebné výpočtové vztahy pro kompletní tepelně-hydraulický výpočet. Pomocí těchto poznatků získaných z teoretické části je poté v praktické části navržen spalinový výměník. Dále je pro stejné parametry proveden výpočet výměníku v programu PPSD a oba přístupy jsou porovnány. Nakonec bude provedena citlivostní analýza.
Návrh rekuperačního ohříváku spaliny-vzduch
Procházka, Tomáš ; Baláš, Marek (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na tepelně-hydraulický výpočet rekuperačního ohříváku spaliny-vzduch. Konstrukčně se jedná o výměník se svazkem trubek v plášti. Práce je rozdělena na dvě části. První část seznamuje s nejčastějšími typy výměníků a jejich využití. Zároveň ob- sahuje popis základních metod a rovnic pro návrh výměníků. Druhá část je výpočet ohříváku pomocí softwaru EES. Celý výpočet je zkontrolován v programu HTRI Xchanger Suite. Na konci práce jsou dva datasheety s navrženými parametry pro řešení této úlohy jak s hladkými trubkami ve svazku, tak i s žebrovanými. Koncepce výměníku je zvolena podle TEMA Standards.
Porovnání výpočtu EES dle lineární a reálné deformační charakteristiky
Coufal, Tomáš
Článek poukazuje na odlišnosti mezi výpočtem EES dle lineární a dle reálné deformační charakteristiky. Reálná deformační charakteristika je získána vyhodnocením a zpracováním dat z čelní nárazové zkoušky. Porovnán je výpočet EES s pomocí reálné deformační charakteristiky s výpočtem EES s pomocí lineární deformační charakteristiky, kterou využívá výpočetní program Crash 3.
Zkouška střetu vlaku s autobusem
Zębala, Jakub ; Ciępka, Piotr
V pojednání jsou prezentovány výsledky zkoušky střetu železniční soupravy tvořené motorovou lokomotivou SM 42-611 se sněhovým pluhem typu 411S s autobusem Jelcz M11. Prezentované výsledky zahrnují: střetovou rychlost železniční soupravy, parametr EES autobusu a dále simulaci děje provedenou v programu PC Crash.
ANALÝZA TUHOSTI PŘEDNÍ ČÁSTI VOZIDEL
Coufal, Tomáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kohút,, Pavol (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou tuhosti přední části moderních vozidel se zaměřením pro využití v oboru Soudního inženýrství při analýze dopravních nehod. Při analýze dopravní nehody se mimo jiné řeší vlastní střet vozidel, jehož nedílnou součástí je určení energetické ztráty vozidla při nárazu, respektive deformační energie vyjádřené ve formě EES (Energy Equivalent Speed). V případě známé tuhosti dané části vozidla je možné na základě hloubky deformace exaktně vypočíst deformační energii, resp. EES odpovídající danému poškození vozidla. V oboru Soudního inženýrství však hodnoty tuhostí jednotlivých částí vozidla nejsou známé, a proto jsou pro výpočet EES využívány alternativní metody, jejichž přehled je uveden v rešeršní části této dizertační práce. Současné metody stanovení EES však disponují jistými omezeními v použitelnosti, a proto byl v rámci řešení dizertační práce navržen výpočet EES pro přední část vozidla zpracovaný na základě dat z reálných nárazových zkoušek s využitím reálné tuhostní charakteristiky přední části vozidla. Přední část vozidla je rozdělena do jednotlivých oblastí, kde každou z těchto oblastí charakterizuje příslušná tuhostní charakteristika. Navržený výpočet EES lze tedy s výhodou použít i pro střety s částečným překrytím se zohledněním reálné tuhosti poškozené části vozidla, což dosavadní metody neumožňovaly. V rámci řešení dizertační práce byl dále zpracován výpočetní program deformační energie a EES pracující s jednotlivými tuhostními charakteristikami v daných oblastech, jehož vstupními parametry jsou uživatelem zadaná hloubka trvalé deformace přední části vozidla v jednotlivých oblastech, hmotnost vozidla, směr nárázové síly a koeficient tření na kontaktní ploše. Vzhledem k tomu, že tuhost vozidla je také jedním z kontrolních parametrů při řešení střetu v simulačním programu PC-Crash využívaném v soudně inženýrské praxi pro analýzu nehodového dějě, byl dále zpracován doplněk výpočetního programu, který na základě výše uvedených vstupních hodnot dále vypočte údaje pro řešení střetu v simulačním programu, konkrétně tuhost, koeficient restituce a deformaci vozidla uváděnou ve výstupním protokolu simulačního programu. Na základě těchto údajů má tedy znalec možnost vyřešit střet vozidel v simulačním programu takovým způsobem, aby co možná nejpřesněji odpovídal reálnému střetu vozidel.
Srovnání vybraných silničních nehod se stávajícími nárazovými zkouškami
Rybková, Tereza ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje přehled základních sil působící na vozidlo, základní metody analýzy nehodových dějů a sběr dat použitých při analýze nehod, přehled základních biomechanických kritérií a limitů používaných při homologační zkoušce ochrany cestujících při čelním nárazu, používané nárazové zkoušky, homologační zkoušky a specifikace pro tyto zkoušky. Pozornost je zejména věnována nárazovým zkouškám Euro NCAP a homologačním zkouškám vozidel Škoda Octavia s cílem pokusit se je porovnat s vybranými nehodami z hlediska hloubky a charakteru deformace a vyhodnotit zjištěné porovnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.